Random State Kontakta oss

Våra senaste projekt

Vi arbetar ständigt med att utveckla nya, modulära spellogiker – parallellt med innovativa spel- och lotterikoncept. Ett flertal kommer att lanseras löpande under året. Här är tre skarpa projekt som realiserats under de senaste kvartalen.

A Random State, everytime

TacoMania

Sveriges första licensierade retaillotteri.

Käka tacos och skrapa fram heta vinster. För varje köpt produkt var belöningen en skraplott online, designad både till utseende och i vinstplan just för Santa Maria. Dessutom väntade mängder av ingredienser spridda runt om i landet på sina upptäckare. Allt för att bjuda på extra bonuschanser i lotteriet. Aldrig tidigare har en liknande digital satsning gjorts, där en lotteri­licens skapar förut­sättningarna för något extra­ordinärt. Skapade relevans på butiksgolvet, i sociala medier – och i samarbeten med influencers.

Kund: Paulig | Licensinnehavare: Miljonlotteriet | Reklambyrå: Change the Agency

Toppa Fredagen

Sveriges första skräddarsydda, certifierade lotteri

I takt med att kvällarna blir mörkare växer längtan efter fredags­myset allt mer. Särskilt när 1000 fredagsboxar väntar online. Varje köp av Tex Mex-produkter genererade 1-2 chanser det hemliga lådrummet. Välj en box. Snurra på den och se symbolerna tändas upp. Två lika renderade en fredagsbox av olika dignitet. En uppföljare som nådde en högre grad av compliance, fortsatt med login via Bank-ID och spelansvar på plats. Men framförallt bjöd den på en större upplevelse i lott och bonusspel. Känd från TV-reklam, SoMe, influencer­samarbeten – och en butik nära dig.

Kund: Paulig | Licensinnehavare: Miljonlotteriet | Reklambyrå: Change the Agency

Stödhjulet

Första lotteriet där du själv väljer vart överskottet ska gå.

Dessutom det första lotteriet där Miljonlotteriet lanserar en helt ny lott – utan att ta hjälp av globala spellogiks­innehavare. Allt är skapat på plats här hemma för att lyfta fram IOGT-NTO-rörelsens verksamheter. Kort sagt, en digital prenumerations­lott där kunden väljer den goda sak som hens hjärta klappar för – samtidigt som chansen på 10 miljoner kronor väntar varje fredag. Det här är det första steget mot en mer nyanserade och innovativ spelportfölj för lotteriet och väntar nu på sin publika lansering.

Kund: Miljonlotteriet | Reklambyrå: Change the Agency